Yeni Kapı Hikayesi

4. murat içki, kumarhane gibi eğlenceleri yasakladıktan sonra tebdili kıyafet eyleyip, bir sandala binmiş. Sandalcı açıldıktan sonra yakmış nargileyi ve başlamış esrar çekmeye. Padişah sinirlip bunun yasak olduğunu söyleyince sandalcı:
-Padişah bizi nerden görecek canım, demiş.
Sonra içki olayına girmişler. Derken sandalcı padişahın falına bakmayı teklif etmiş. 4. murat bunuda kabul etmiş ve sormuş:
-Padişah şimdi nerde.
Falcı baktıktan sonra "şu an denizde" demiş. "peki ne iş yapıyor" deyince karşısındakinin padişah olduğunu anlamış sandalcı:
-Aman padişahım,ben ettim siz etmeyin, affedin şu fakiri diye yalvarmaya başlamış. bunun üzerine padişah "sana son bir şans daha veriyorum; İstanbul'a hangi kapıdan gireceğimi bilirsen seni affedeceğim" demiş.
sandalcı da:
-Aman padişahım, ben hangi kapıyı söylesem siz başka kapıdan girersiniz demiş. onun için ben bir kağıda yazayım kapıdan girdikten sonra bakın eğer doğruysa kellemi bağışlayın hünkarım, demiş. Padişah kabul ettikten sonra emir verip adamın kelleyi aldırmış. Daha sonra istanbula yeni bir kapı yapılmasını emretmiş. yeni kapıdan girdikten sonra merak edip adamın yazdığı kağıda bakmış. kağıtta şöyle yazıyormuş:
-padişahım yeni kapınız hayırlı olsun.
O günden sonra o kapıya Yeni kapı demişler.

1 yorum:

  1. Titanium Tube | Salsa recipe | Baojititanium
    This Recipe combines a titanium tubing little habanero chile 경상남도 출장마사지 with fresh tomatillos and roasted tomatoes. The habanero 계룡 출장샵 is 상주 출장안마 made with one of our favorite recipes: 안양 출장샵 Fresh

    YanıtlaSil