Nerenin Nesi Meşhur?

İstanbul'da semt isimlerini duyduğumda aklıma ilk gelenleri yazdım. Eğer bir gün yolunuz düşerse ki mutlaka düşer İstanbul'da akrabası olmayan yoktur, buranın da nesi meşhurmuş diye yoldan geçenleri çevirmenize gerek kalmasın diye sizin için bunu paylaştım. Umarım işinize yarar =)

Adalar= faytonu
Alibeyköy= taşan deresi
Balat= patrikhane
Bakırköy= ruh ve sinir hastalıkları hastanesi
Bayazıt= cağaloğlu =çemberlitaş= hamamı (bayazıt civarı genelde hamamlarla doludur)
Bebek= sahili
Beşiktaş= yıldız parkı tabi çarşıyıda es geçmemek lazım=)
Beyoğlu= istiklal caddesi
caddebostan = plaj (eskiden beri ünlüdür)
cihangir= entelleri
Çamlıca= manzarası
Çengelköy= hıyarı
Dolapdere= Hacıhüsrev= Çingeneleri
Eminönü= Balık ekmek
Emirgan= çayı
Etiler= akmerkez
Eyüp= piere lotti ve eyüp türbesi
Fatih= alışveriş mağazaları, pazarları
Kadıköy= Fenerbahçesi=)
Karaköy= hırdavatcılar ve balık pazarı
Kağıthane= laleleri
Kasımpaşa= kabadayıları
Mecidiyeköy= profilo, kendimi bidim bileli orda başka bir şey çağrıştırmadı=)
Moda= sahili
Nişantaşı= tikileri, bide tabiî ki de unutulmaz Avrupa yakası dizisi =)
Ortaköy= kumpir
Sarıyer= böreği
Sultanahmet= köftesi eğer birçok tarihi mekanı saymazsak tabi.Bide hala özlediğim tadını unutmadığım gevrek simidi var.
Sütlüce = Uykuluk (Miniatürke giderseniz eğer yolun kenarında küçük dükkanlar görürsünüz genelde sabaha kadar açıklar yanından defalarca geçtim ancak hiç denemedim ama gidipde yiyeniniz olursa yorumlarınızı bekliyorum=D)
Şile= denizi
Taksim= gece hayatı
Tarlabaşı= sokaklara asılı çamaşırlar
Tophane= nargile
Topkapı= bit pazarı, işportacılar
Tuzla= tersanesi ve kazaları=(
Ümraniye=
Üsküdar= kız kulesi
Vefa= bozacısı

2 yorum:

  1. Ümraniye ilçesini merak etmiştim. Bulamadım. Yine de teşekkürler...

    YanıtlaSil